دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی الکترونیک چیست ؟

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا محسوب می‌شود.  دیجیتال مارکتینگ  را به عنوان چتر مفهومی معرفی کرده است.

بازاریابی دیجیتال یعنی استفاده از ابزارهای موجود در اینترنت و دنیای دیجیتال برای بازاریابی خدمات و محصولات.

بازاریابی دیجیتال  فقط محدود به کسب و کارهای آنلاین نمی شود بلکه خیلی از کسب و کارهای سنتی هم هستند که از طریق تبلیغات دیجیتال سعی دارند تا خدمات خود را به مشتریان احتمالی خود معرفی کنند.

Digital Marketing دهه هاست که وجود داشته است و تنها شامل بازایابی محتوا، تبلیغات گوگل و شبکه های اجتماعی نمی شود. دیجیتال مارکتینگ هم به شکل آنلاین و هم به شکل آفلاین قابل انجام است.

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ  به سال  1986 بازمیگردد ،دقیقا زمانی که گولیلمو مارکونی مخترع رادیو در اولین پخش زنده دنیا را متحول کرد .

پخش رادیویی اجرای یک مراسم اپرا در ساختمان متروپولیتن نیویورک اتفاق افتاد که پس از آن مردم شروع  به خرید بلیط نمایش کردند .

این مثالی بود از بازاریابی دیجیتال  بدون نیاز به اینترنت …

 

اهداف دیجیتال مارکتینگ

 

برای ساخت برند و رشد مخاطب آنلاین باید میزان دیده شدن وب سایت در جستجوی ارگانیک را افزایش دهیم که این فرآیند به طور خلاصه در تصویر زیر نمایش داده شده است .

 

Digital Marketing

Digital Marketing

 

مزایا و معایب  دیجیتال مارکتینگ

 

معایب این بازاریابی عبارتند از :

 

ابزارها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ کدامند ؟

 

دو ابزار رایگان دیجیتال مارکتنیگ کدامند؟

1- گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

2- Google Search Console(وبمستر تولز)

5/5 (1 Review)
بدون نگرانی و محدودیتی سوال خود را درباره آکادمی طراحی وب دیجی پدیا اکنون بپرسید...
🔔 دیجی پدیایی نشدید؟ اولین نفر درباره آکادمی طراحی وب بپرسید و دیجی پدیایی باشید!!!