دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی الکترونیک چیست ؟

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا محسوب می‌شود.  دیجیتال مارکتینگ  را به عنوان چتر مفهومی معرفی کرده است.

بازاریابی دیجیتال یعنی استفاده از ابزارهای موجود در اینترنت و دنیای دیجیتال برای بازاریابی خدمات و محصولات.

بازاریابی دیجیتال  فقط محدود به کسب و کارهای آنلاین نمی شود بلکه خیلی از کسب و کارهای سنتی هم هستند که از طریق تبلیغات دیجیتال سعی دارند تا خدمات خود را به مشتریان احتمالی خود معرفی کنند.

Digital Marketing دهه هاست که وجود داشته است و تنها شامل بازایابی محتوا، تبلیغات گوگل و شبکه های اجتماعی نمی شود. دیجیتال مارکتینگ هم به شکل آنلاین و هم به شکل آفلاین قابل انجام است.

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ  به سال  1986 بازمیگردد ،دقیقا زمانی که گولیلمو مارکونی مخترع رادیو در اولین پخش زنده دنیا را متحول کرد .

پخش رادیویی اجرای یک مراسم اپرا در ساختمان متروپولیتن نیویورک اتفاق افتاد که پس از آن مردم شروع  به خرید بلیط نمایش کردند .

این مثالی بود از بازاریابی دیجیتال  بدون نیاز به اینترنت …

 

اهداف دیجیتال مارکتینگ

 

برای ساخت برند و رشد مخاطب آنلاین باید میزان دیده شدن وب سایت در جستجوی ارگانیک را افزایش دهیم که این فرآیند به طور خلاصه در تصویر زیر نمایش داده شده است .

 

Digital Marketing

Digital Marketing

 

مزایا و معایب  دیجیتال مارکتینگ

 

معایب این بازاریابی عبارتند از :

 

ابزارها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ کدامند ؟

 

دو ابزار رایگان دیجیتال مارکتنیگ کدامند؟

1- گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

2- Google Search Console(وبمستر تولز)

بدون نگرانی و محدودیتی سوال خود را درباره آکادمی طراحی وب دیجی پدیا اکنون بپرسید...
🔔 دیجی پدیایی نشدید؟ اولین نفر درباره آکادمی طراحی وب بپرسید و دیجی پدیایی باشید!!!
دیجیتال مارکتینگ | تیم‌طراحی‌سایت کرج قطب علم‌وفن آوری – نصب PWA | دیجی پدیا

دیجی پدیا : دانشنامه واژگان تخصصی

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی الکترونیک چیست ؟

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا محسوب می‌شود.  دیجیتال مارکتینگ  را به عنوان چتر مفهومی معرفی کرده است.

بازاریابی دیجیتال یعنی استفاده از ابزارهای موجود در اینترنت و دنیای دیجیتال برای بازاریابی خدمات و محصولات.

بازاریابی دیجیتال  فقط محدود به کسب و کارهای آنلاین نمی شود بلکه خیلی از کسب و کارهای سنتی هم هستند که از طریق تبلیغات دیجیتال سعی دارند تا خدمات خود را به مشتریان احتمالی خود معرفی کنند.

Digital Marketing دهه هاست که وجود داشته است و تنها شامل بازایابی محتوا، تبلیغات گوگل و شبکه های اجتماعی نمی شود. دیجیتال مارکتینگ هم به شکل آنلاین و هم به شکل آفلاین قابل انجام است.

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ  به سال  1986 بازمیگردد ،دقیقا زمانی که گولیلمو مارکونی مخترع رادیو در اولین پخش زنده دنیا را متحول کرد .

پخش رادیویی اجرای یک مراسم اپرا در ساختمان متروپولیتن نیویورک اتفاق افتاد که پس از آن مردم شروع  به خرید بلیط نمایش کردند .

این مثالی بود از بازاریابی دیجیتال  بدون نیاز به اینترنت …

 

اهداف دیجیتال مارکتینگ

  • میزان فروش
  • واحدهای فروخته شده
  • سهم بازار
  • ترکیب محصولات یا خدمات
  • نرخ بازگشت سرمایه در هزینه های تبلیغات
  • سطح آگاهی از برند
  • توان روابط عمومی
  • تعداد مشتریان جدید /ارتباطات جدید
  • سهم شرکت در کسب و کار مشتری
  • نرخ تبدیل فروش

 

برای ساخت برند و رشد مخاطب آنلاین باید میزان دیده شدن وب سایت در جستجوی ارگانیک را افزایش دهیم که این فرآیند به طور خلاصه در تصویر زیر نمایش داده شده است .

 

Digital Marketing

Digital Marketing

 

مزایا و معایب  دیجیتال مارکتینگ

  • نتایج قابل اندازه گیری:امکان گزارش گیری دقیق از تعداد مشاهده آگهی یا بیلبورد توسط مردم
  • انعطاف پذیری :ارسال پیام های بازاریابی برای اشخاص متناسب با علاقه و ترجیحات آنان
  • کاهش موانع برای ورود:هزینه های مناسب در مقایسه با بازاریابی سنتی
  • دستیابی به مخاطبان بزرگتر :امکان دسترسی به مخاطبان بین المللی از طریق رسانه های موثر
  • بهینه سازی آسان :شناسایی مشکل و یا نقطه ضعف عملکردتان و در نهایت تغییر آسان آن
  • نرخ بالاتر جلب مشتری :جلب مشتری به صورت آنلاین تنها با چند کلیک بدون نیاز به حضور مشتری در فروشگاه

 

معایب این بازاریابی عبارتند از :

  • عدم توانایی کنترل دنیای دیجیتال مارکتینگ.
  • اختلال در برنامه کاری در صورت قطع شدن سیستم.
  • نگرانی در تامین امنیت مورد نیاز به‌علت قابل لامس نبودن اطلاعات و نحوه انتقال اطلاعات.
  • مشکلات و هزینه‌های به روز بودن با فناوری‌های که هر روز در حال پیشرفت‌اند.
  • سخت اعتماد کردن کاربران به دنیای دیجیتال مارکتینگبه علت قابل لامس نبودن آن.

 

ابزارها و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ کدامند ؟
  • بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو
  • بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • تبلیغات براساس کلیک(ppc)
  • بازاریابی موبایلی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی چریکی
  • بازرایابی ویروسی
  • تبلیغات پیامکی
  • تبلیغات بنری
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش
  • تولید محتوا

 

دو ابزار رایگان دیجیتال مارکتنیگ کدامند؟

1- گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

  • میزان بازدید از وب سایت شما چگونه بوده است.
  • از میان بازدیدکنندگان چند درصد کاربران جدید بوده اند و چند درصد قبلاً به وب سایت شما سر زده اند.
  • بیشترین و کمترین بازدیدها مربوط به کدام صفحه ها بوده است.
  • میانگین زمانی کاربران، هنگامی که از وب سایت شما استفاده می کنند چقدر است.
  • نرخ تبدیل در وب سایت شما چند درصد است.
  • اطلاعات رفتاری کاربران به چه صورت است.
  • کدام مطالب مورد توجه کاربران قرار گرفته است.
  • روش جذب کاربر چگونه بوده است و کاربر از چه طریقی به وب سایت شما وارد شده است.

2- Google Search Console(وبمستر تولز)

  • معرفی نقشه سایت به گوگل
  • اطمینان از دسترسی گوگل و ایندکس شدن توسط گوگل
  • اولویت بندی نمایش مطالب توسط گوگل و همچنین حذف مطالبی که نمی خواهید در نتایج گوگل نمایش داده شود.
  • برطرف ساختن لینک های اسپم
  • بررسی نمودن اینکه چطور موتور جستجوی گوگل سایت شما را می بیند.
  • سایت هایی که به شما لینک زده اند.
  • کدام کلمات کلیدی ترافیک بیشتری نسبت به سایر کلمات به سمت سایت شما هدایت می کند.
  • بررسی رسپانسیو بودن سایت در موبایل و تبلت